Visjon og strategi

  • Visjon og strategi

Skaper gode miljøer for mennesker

Uponors mål er å samarbeide med fagfolk med for å skape gode miljøer. Våre produkter finnes i omgivelser der mennesker trives i, både i boliger, næringsbygg og offentlige bygg. Vi samarbeider med fagfolk og bidrar til å skape en mer bærekraftig fremtid. Gjennom et nært samarbeid med anerkjente aktører i byggebransjen vil vi gi merverdi og tilby det lille ekstra – vi vil hjelpe våre partnere til å lykkes, uansett hva slags prosjekt det dreier seg om.

Visjon
Over hele verden beriker våre løsninger menneskers levesett. Uponors mål er å berike menneskers liv over hele verden ved å tilby kvalitetsløsninger for VVS, innendørsklima og infrastruktur som tar dem til et nytt nivå, samtidig som de bidrar til å spare naturressurser, har et lavt energiforbruk og er trygge å bruke.

Som en ledende merkevare i bransjen har Uponor som ambisjon å opprettholde en lønnsom vekst og styrke sin posisjon på viktige markeder.

Strategi
Siden 2003 har Uponors strategi fokusert på tre kjerneelementer: vekst, merkevare og effektiv drift. Selskapet har konsekvent fokusert på disse kjerneområdene for å skape et solid grunnlag for lønnsom vekst.

Ett av Uponors strategiske mål er å operere i de produktsegmentene og markedene der selskapet kan oppnå en sterk markedsposisjon. Selskapets forretningsfokus ligger på Europa og Nord-Amerika, men det har også virksomhet i Midtøsten og Asia. 

For Uponors merkevare er målet å hjelpe kundene til å skape gode miljøer på en bærekraftig måte. Når normer og livsstiler endres, skaper det også nye forventninger hos folk. Uponor er en pålitelig partner som man kan vende seg til for å finne tjenester og produkter som oppfyller disse behovene.

Alt dette sammenfattes i slagordet vårt, som er at Uponor er "simply more" (rett og slett mer!).

Våra värderingar

Uponors verdigrunnlag danner retningslinjene for arbeidet vårt

Hjørnesteinene i Uponors arbeid er å forstå og oppfylle kundenes behov. Vurderingene våre er hovedelementene i å oppfylle dem og bygge merkevaren vår.

 

Lukk